Namet, başarılı çıkışını sürdürüyor


2010 yılında 68 milyon dolarlık yatırımla devreye aldığı Çayırova tesislerinde taze et ve şarküteri ürünleri ile dondurulmuş ve ileri işlenmiş ürünler olmak üzere 4 ana grupta üretim gerçekleştirmeyi sürdüren Namet, son bir yıllık dönemde üretimde olduğu kadar, satış alanında da başarılı çalışmalar gerçekleştirdi. Geçtiğimiz yıl TV’lerde reklam filmleri de yayınlanmaya başlayan Namet, diğer mecralardaki tanıtım kampanyaları ve kurumsal iletişim projeleriyle birlikte “tüketicisiyle iletişim kuran bir marka” haline geldi. Genel Müdür N. Tarık Kayar, Namet’in önümüzdeki dönemde de bu başarılı çıkışını sürdüreceğini ve gerçekleştirdiği yatırımlarla, Türkiye’de olduğu gibi global pazarlarda da aranılan bir marka haline geleceğini anlattı

 

Geçmişi cumhuriyetin ilk yıllarına kadar uzanan Namet, 2005 yılında Kayarlar Grup bünyesine katılarak çıtasını yükseltti. Bu süreci tarihsel geçmişiniz ışığında anlatır mısınız?
Ticari faaliyetlerine 4 nesil önce başlayan Kayar ailesi, 1950 yılında kolektif bir şirket olarak Kayarlar Et’i kurdu ve kısa zamanda bu şirketi sektörün lider et üreticisi haline getirdi. Sektöre kaliteli hammadde sağlamanın yanı sıra, güçlü bir marka şemsiyesi altında, şarküteri mamulleri sunmayı da hedefleyen Kayar ailesi, bu amacını gerçekleştirmek için 2005 yılında, alanında 76 senelik bir deneyimi olan Namet’i bünyesine kattı.

Namet, hijyene ve teknolojiye ayrı bir önem veriyor. Bu bağlamda Namet Çayırova tesisinizle ilgili bilgiler alabilir miyiz?
Kayar ailesinin çizdiği vizyonla, sektörün her alanında lider olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Namet, üretimini 68 milyon dolarlık yatırımla 2010 yılında devreye alınan, 34 bin 600 metrekarelik kapalı alana sahip Çayırova tesislerinde gerçekleştiriyor. Hem imalat kapasitesini ve mamul çeşitliliğini artırmayı hem de üretim teknolojilerini sürekli olarak güncel tutmayı gaye edinen Namet, bu doğrultuda, açılışından bu yana fabrikasına 15 milyon doların üzerinde ek yatırım yaptı. Çayırova Üretim Tesisleri, Namet’e ürünlerini farklı ambalaj teknikleriyle satış noktalarına sunma anlamında büyük avantaj sağladı. Namet, özellikle “Taze Et MAP Ambalaj Ünitesi”ne yaptığı yatırımlarla, HORECA ve Cash & Carry gibi yeni satış kanallarına, gerek kendi markasıyla gerekse private label ürünler üreterek ulaşma imkânı buldu.